måndag 17 juni 2013

Stämbandsinflammation

Den här våren har inte varit nådig. Migrän flera gånger, trött, deppig emellanåt och nu en påflugen förkylning som jag sjungit med både vid repetitioner, bröllop och konsert. Bara det har varit en bragd i sig att väga fram och tillbaka om jag skulle genomföra dessa uppdrag eller ej utan att publiken skulle bli allt för besviken.
I vanliga fall brukar jag kunna "parera" situationer som denna med min nuförtiden ganska långa erfarenhet av yrket som sångerska, men den här gången gick jag "bet" och har alltså fått stämbandsinflammation och kan helt enkelt inte prata. Det låter som en mörk gegga när jag försöker öppna munnen så jag försöker helst låta bli. Det gäller att hålla humöret uppe och tänka positivt och rösten skall nog komma tillbaka!
Med fasa och hår som reser sig i nacken minns jag en kvinna från tiden som tonåring. Hon var lärarinna och som fick samma åkomma som jag har nu och fick restriktionen att vara tyst i 14 dagar!! Det går ju inte för min del då jag måste vara i form för att göra det jag allra mest vill just nu.  Nämligen att sjunga jazz!! Jag har bara 2 repetitioner på mig och åker till Västkusten den 27 juni för att repa med Henrik Mossberg trio.  Sedan tillbaka till Stockholm igen för att göra en konsert med min underbara gitarrist Sabina Agnas i Dalarö Kyrka 3 juli och sedan tillbaka till Stenungsund för att repa igen och sedan ha 2 konserter! Detta är en frilansares situation den 17 juni 2013 en helt vanlig dag och det är nu det gäller att bara ha tillit till att livet vill mig det bästa!

1 kommentar:

  1. Krya på dig och hoppas du blir frisk så du slipper ställa in allt du planerat.

    SvaraRadera