fredag 31 maj 2013

Trött men glad

Jag är trött, jag jobbar mycket men älskar att använda min kropp och själ som jag fått till skänks från någon ännu oförklarlig kraft och använda den till fullo medan jag finns här på jorden.
Här har jag haft konserter, övat in nya texter och musik, undervisat i sång enskilt och i grupp, haft möten med kulturförvaltningar och andra instanser för ett projekt jag driver, sedan arbetat extra som mentalskötare  på en psykavdelning, repat, tvättat, städat och försökt hinna ta hand om min kropp och äta bra mat. Inte konstigt att man är trött!!
MEN, jag sökte också in på logonomutbildningen på SMI, Högskolan för musikpedagogik och KOM IN!! Det var en hård ansökan med diverse prov man skulle göra och jag är verkligen mycket glad att min ansträngning gav resultat!
Som logonom blir jag röst- och talpedagog som kan arbeta med friskvård hos rösten och med rösten och talet ur estetisk synpunkt. Jag kan utveckla en individs röstresurser i olika sammanhang.  Te.x hjälpa lärare, skådespelare eller de som vill hålla tal, föreläsningar eller använda talet på annat sätt. Jag kan då hjälpa till i alla sammanhang inom kommunikativ kompetens och att förstärka röstens hållbarhet.

I morgon uppträder jag i Skogås Centrum på dagen och efter det får jag LEDIGT resten av lördagen, söndagen. Vilket lycka.....idag är en bra dag och jag känner mig glad!

2 kommentarer:

  1. Grattis! Vad roligt!!
    Jag hittade din blogg :)
    Kramar från Ann-Charlotte som i bloggvärlden är Charlotte

    SvaraRadera
  2. Hej Ann-Charlotte vad kul! Jag skall snart hitta din med! Kram

    SvaraRadera