söndag 5 maj 2013

En bra dag!

Igår var en bra dag!
Jag fick vara mitt i musiken.....inuti en kör!
Ibland coachar jag en väldigt trevlig kör som heter Tongångarna i Väster Haninge. Christian Rosenberg leder denna kör och han är en mycket duktig och trevlig pianist, pedagog och körledare. Ibland tar han mig med till denna kör så att jag kan komma med lite nya uppsjungningsövningar, lyssna på klangen, hjälpa till med textning osv.
Igår var en sådan dag och det var så underbart att få stå stå där "mitt i musiken" när den skapas just där och då! Dessutom blev jag bjuden på kaffe med tårta och en riktigt god lunch! Kan det bli bättre?
Tack kära Tongångare för att ni vill att jag skall vara med er!
Jag har dessutom den stora lyckan att få vara solist tillsammans med dem, närmare bestämt den 11 juni i Lida Kyrka i Väster Haninge vilket jag ser mycket fram emot!

Efter denna långa och härliga kördag blev jag och Christian körda in till Medborgarplatsen av två trevliga körmedlemmar, Ann-Christin och Mika Silvikko. Väl där tog vi ett glas öl och hade lite mysigt eftersnack och sedan promenerade jag vidare till Nybrogatan och en restaurang vid namn Koh Phangan för att träffa två tidigare sångelever till mig. Oj, vad det vara inspirerande att lyssna till dessa unga kvinnor som berättade om sina liv, vad de gör, intressen, arbeten, partners och tankar om livet! Så berikande!
Igår var en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar