söndag 12 maj 2013

Morgonoro

Idag har jag en konsert kl 13:00 med min underbara pianist Jan-Erik Sandvik.
Varför jag har morgonoro? Jo, jag har för min ekonomis skulle varit tvungen att arbeta extra som mentalskötare 2 dagar i streck nu (även om jag trivs med själva arbetet som det) och därmed har jag inte kunnat ta hand om min röst som jag borde. Egentligen började det för ett par veckor sedan då jag inte var i balans med mig själv. Jag skulle då öva några svåra operaarior som jag vill sjunga på konserten idag men eftersom jag inte kände mig i balans så hade jag inte riktigt förmågan att känna efter att jag inte borde ha övat på dessa arior just då, utan väntat till ett senare tillfälle. Men om jag väntade till ett senare tillfälle hade jag inte hunnit öva dem alls eftersom jag skulle arbeta extra som mentalskötare! Jag skulle naturligtvis inte valt att sjunga den för rösten tunga operaarian, men då hade jag som så många andra gånger varit tvungen att sjunga någon "lättare aria" som jag gjort tusentals gånger tidigare och därmed dödat min konstnärsådra som skriker :- Jag vill utvecklas!!!!
Detta, min kära läsare är frilansarens STORA DILEMMA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar