söndag 19 maj 2013

Migrän? och inställd konsert

Jag kände det var på gång, migrän, influensa eller var det kanske magsjuka?
Det värsta är att jag aldrig vet vad det är eftersom symptomen känns som om det kunde vara vilket av dem som helst.
Ont i huvudet, i kroppen, mår illa, kallsvettas och jag kan ingenting annat än att vara stilla och försöka vila.

Jag skulle alltså först ha sångundervisning på dagen samt göra en konsert senare på kvällen med min gitarrist Sabina Agnas som jag dessvärre fick ställa in.
Jag tror att jag aldrig ställt in någon gång tidigare men den här gången gick det bara inte! Vanligtvis "kör jag över" mig själv, biter ihop och klarar av det. Men det kostar på kan jag lova och man är ett vrak många dagar efteråt. Den här gången hjälpte det inte att jag åt Alvedon, stängde in mig och låg under täcket en hel dag och sedan genomled en fruktansvärd natt med en sådan huvudvärk att jag trodde huvudet skulle sprängas i miljoner bitar. Med min positiva läggning var jag övertygad om att jag skulle klara av det hela, men insåg i sista sekund att det inte gick.

Ledsen och med sprängande huvudvärk resonerade jag med min gitarrist om hur vi skulle göra och kom fram till att ställa in. Vi ordnade direkt ett nytt datum vilket blev den 15 juni som vi kunde tala om för dem som vi nu var tvungna att ringa och meddela att vi inte kunde genomföra konserten.
Så ringde jag trött och illamående upp dem som jag kände och meddelade hela saken vilket tog en stund. Min gitarrist hade också ett detektivarbete med vissa som skulle komma och Musikvalvet Baggen, där konserten skulle vara, fick även de besväret att kontakta alla som stod på bokningslistan samt ha besväret att skriva en lapp att sätta på dörren för de som skulle komma som ej var förbokade.

Ja, så kan det också gå i en frilansande värld, och tror ni att man får någon sjukersättning för förlorad inkomst vad gäller min sångundervisning och gage för själva konserten?
Nej, sådant existerar inte i vår värd!  Välkommen till den frilansandes värld!
Nu när jag är något bättre får jag vackert ge mig iväg, i halvdåligt skick, till mitt extra arbete som är att vara mentalskötare på ett sjukhus så att jag inte missar alltför mycket inkomst.
Men det gör jag med ett leende på läpparna eftersom min migrän, eller vad det nu var, gjorde att jag ändå hann att se melodifestivalen och fick då glädjen att gratulera Danmark som vann!! Grattis!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar